Metody sprzedażowe

Jeśli ktoś potrafi sprzedać nawet najzwyklejsze rzeczy, nazywamy go świetnym sprzedawcą. Ale wirtuozeria w sprzedaży nie polega na tym, że ludzie muszą kupować coś, czego nawet nie chcą. Polega na sprawieniu, by poczuli, że ​​ich decyzja dotycząca zakupu jest właściwa. Perswazja zamiast manipulacji. Jako przykład często używa się długopisu. Ponieważ długopis nie musi wyglądać wyjątkowo, nie wymaga nadzwyczajnych funkcji. Generalnie nie musi wiele robić poza pisaniem. Dlatego długopis jest bardzo trudny do sprzedania. Jakie są metody sprzedażowe?

Najpierw wyjaśniasz funkcje i cechy produktu. Następnie korzyści, co robi dana dany produkt i wreszcie pozytywny wpływ na klienta. Ta technika ma na celu ujawnić powszechny błąd wśród sprzedawców. Zbytnie przekonanie, że to co działa na klienta, może przełożyć się na korzyści dla klienta. Ignorują indywidualne potrzeby klientów i przeceniają ich wiedzę na temat oferowanego produktu. Na koniec przedstawiają cechy produktu, nie wyjaśniając pozytywnych konsekwencji dla klientów.

Pojęcie wzajemności opisuje naszą wrodzoną tendencję do odwzajemniania przysług w taki sam sposób, jak te, które nam się wyświadczają. Tendencja ta pozostaje zaskakująco stabilna, nawet jeśli przysługi mają wartość symboliczną bez realnej korzyści. Wiele eksperymentów wykazało, że pozorna altruistyczna przysługa daje odbiorcy poczucie chęci jej zwrotu. Puszka coli, słodycze lub darmowe kartki bożonarodzeniowe niezawodnie aktywowały wzajemność. Skorzystaj z wzajemności, rozpoczynając rozmowę sprzedażową od podarunku. Pomyśl o wszystkich rzeczach, które nieuchronnie wywołują u Ciebie uśmiech, a zrozumiesz, jak wszechstronna jest ta technika. Darmowe próbki, inne prezenty to niezawodne metody.

Wyobraź sobie na przykład, że kontaktujesz się z przyszłym klientem, który prawdopodobnie nigdy nie słyszał o twojej firmie aby sprzedać mu swój towar. Pierwszym celem byłaby możliwość pokazania mu swojego produktu. Podobnie jak w przypadku innych technik sprzedaży, zadawanie właściwych pytań jest niezbędne zacznij od najbardziej ogólnych i prostych próśb, a następnie pogłęb i nakreśl obraz sytuacji. Innym kluczowym aspektem sprzedaży produktów jest słuchanie. Zbierz jak najwięcej informacji i okazuj rzeczywiste zainteresowanie tym, co ci się mówi; zwracaj uwagę na słowa i język niewerbalny i nie bój się poprosić swojego rozmówcę o dalsze informacje lub więcej szczegółów. Duża część sukcesu twojej sprzedaży będzie zależeć od jakości i dokładności tego, co otrzymasz w tej fazie pamiętaj, aby wszystko spisać, aby nie uleciało zbyt szybko z twojej głowy.