Marketing B2B i B2C: Pokonywanie barier.

Ogólnie rzecz biorąc, business-to-consumer (B2C) i business-to-business (B2B) marketing są różne podejścia. Jednak granice między marketingiem B2C i B2B coraz bardziej się zacierają. Przyjrzyjmy się niektórym podobieństwom między nimi i jak wykorzystać je na swoją korzyść.

Spersonalizuj doświadczenie.

Zarówno w marketingu B2C, jak i B2B, firmy powinny dążyć do personalizacji doświadczeń online. Nie ma znaczenia, czy Twój klient jest firmą, czy konsumentem, nadal są to istoty ludzkie kierujące się emocjami, które potrzebują czasu i uwagi. Ponadto, dobre zrozumienie zachowań jest niezbędne do tworzenia odpowiednich kampanii, które przyciągają i angażują. Profesjonaliści biznesowi działają i zachowują się jak każdy inny konsument poza biurem. Dlatego też kampanie marketingowe B2C i B2B muszą być tak samo ukierunkowane.

Szybka reakcja.

Dzisiejsi konsumenci i firmy chcą mieć wszystko na żądanie. Mając do dyspozycji niezliczoną ilość opcji, Twoja firma musi być w stanie szybko reagować. Niezależnie od tego, czy jest to prośba o produkt, usługę czy rezerwację, im szybciej będziesz w stanie na nią odpowiedzieć, tym większe będzie zaufanie klientów do Twojej marki. Może to oznaczać różnicę pomiędzy pozyskaniem lojalnego klienta a utratą konkurenta. Upewnij się więc, że Twój zespół obsługi klienta jest dobrze wyszkolony i gotowy do współpracy.

Korzystaj z sieci społecznościowych.

Sieci społecznościowe mogą być nieocenionym narzędziem w marketingu B2C i B2B. Od pop-upów na Facebooku po filtry na Snapchacie, kampanie B2C są niezwykle skuteczne, biorąc pod uwagę ich powszechne zastosowanie wśród konsumentów. Jeśli chodzi o marketing B2B, badania pokazują, że 79% firm uważa sieci społecznościowe za swój najbardziej efektywny kanał marketingowy.