Kilka rzeczy, o które każdy eksporter powinien się martwić.

Dwadzieścia lat temu trudno było zostać eksporterem i wiele osób nie wiedziało za bardzo na czym polega spedycja. Dziś, głównie dzięki internetowi, możesz sprzedawać swoje produkty i usługi na całym świeci. W rzeczywistości, jeśli Twoja firma ma stronę internetową, już ją masz!

Ale to, że dla kogoś w Tunezji może być tak samo łatwe zamawianie produktów przez Internet, jak dla osoby w Topeka, nie oznacza to, że jesteś gotowy, aby być odnoszącym sukcesy eksporterem. Bycie przypadkowym eksporterem jest łatwe; bycie odnoszącym sukcesy eksporterem — takim, który zarabia pieniądze, rozwija firmę i nie ma kłopotów — wymaga trochę pracy.

Oto kilka ważnych wskazówek, których możesz użyć, aby zostać odnoszącym sukcesy, profesjonalnym eksporterem w szanowanej firmie. Opracuj swoją strategię eksportową:

Zidentyfikuj produkty do sprzedaży.

Większość eksporterów, ale nie wszyscy, sprzedaje coś namacalnego, ale nie zawsze tak jest. Niektóre firmy eksportują usługi lub wiedzę, ale to nie czyni ich mniejszym eksporterem.

Cokolwiek to jest, musisz zidentyfikować produkt lub usługę, którą chcą kupić ludzie w innych krajach. To prowadzi nas do następnego kroku.

Zidentyfikuj rynki, na których chcesz sprzedawać.

Gdzie chcesz sprzedać swój produkt? Przeprowadź badania, aby ustalić, czy na rynkach, na które chcesz eksportować, istnieją obowiązujące stawki celne, cła lub inne podatki. Powinieneś również upewnić się, że nie jest to nielegalne ani szczególnie uciążliwe ze względu na przepisy dotyczące licencji eksportowych. Upewnij się, że zadajesz właściwe pytania, zastanawiając się, czy powinieneś zmodyfikować swój produkt na rynki eksportowe.

Określ swoją strategię sprzedaży.

1. Możesz sprzedawać bezpośrednio użytkownikom końcowym. Jeśli zdecydujesz się sprzedawać bezpośrednio użytkownikowi końcowemu, Twoja firma jest odpowiedzialna za wszystkie aspekty transakcji — wysyłkę, płatność, obsługę produktu itp. — chyba że dokonasz innych ustaleń. Jeśli nie przewidujesz i nie uwzględniasz tych kosztów z góry, możesz osiągnąć mniejszy zysk, niż się spodziewałeś.

Podstawowy przewodnik po eksportowaniu zawiera przydatne informacje na temat planowania sprzedaży bezpośredniej, a także agencji rządowych, które mogą pomóc w sprzedaży.

2. Możesz sprzedawać dystrybutorom, którzy kupują od Ciebie towary (często z rabatem) i odsprzedawać je z zyskiem. Pracując z zagranicznym dystrybutorem, spodziewaj się mniejszej odpowiedzialności za wsparcie i serwis; dystrybutor zadba o te aspekty, co może stanowić wyzwanie dla nowych eksporterów.

3. Możesz korzystać z partnerów. Partnerzy stanowią krok naprzód w stosunku do relacji dystrybutora. W takim przypadku możesz znaleźć istniejącą firmę na docelowym rynku zagranicznym, która posiada istniejący system dystrybucji i wsparcia. Współpraca z taką firmą może ułatwić wejście na nowy rynek i zmniejszyć koszty i ból związany z tworzeniem infrastruktury w kraju.

Określ, w jaki sposób będziesz wspierać swoje produkty.

Oprócz ustalenia, co sprzedajesz, gdzie to sprzedajesz i jak zamierzasz sprzedawać, jesteś odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie opieki, którą zapewniasz po sprzedaży. Obejmuje to określenie, w jaki sposób będziesz wspierać swoje produkty; krytyczny czynnik, jeśli chcesz odnieść sukces jako eksporter o dobrej reputacji. Należy wziąć pod uwagę serwis, transport, wsparcie techniczne, gwarancje i zwroty.

Eksport międzynarodowy sprawia, że serwisowanie, naprawa lub wymiana uszkodzonych towarów lub przedmiotów jest trudniejsza i bardziej kosztowna. Dwie główne opcje świadczenia usług obejmują:

1. Żądanie od kupującego zwrotu produktu. To kosztowna opcja. Jest to również niewygodne dla zagranicznego kupującego. Są obarczeni wysokimi kosztami i nie mogą używać Twojego produktu przez dłuższy czas.

2. Ustalenie sposobu na lokalną obsługę produktu. Jest to opłacalna i oszczędzająca czas opcja dla większości eksporterów. Opcje obejmują korzystanie z lokalnych punktów serwisowych lub utworzenie biura do świadczenia usług w kraju.

Sposób, w jaki poradzisz sobie z obsługą i wsparciem, będzie mówiło wiele o Twojej reputacji Twoim klientom (obecnym i potencjalnym). Upewnij się, że poświęcisz czas na zaplanowanie tego z wyprzedzeniem, aby nie marnować czasu klientów i wypróbować ich cierpliwości, gdy transakcje eksportowe są już w toku.