Quality Score reklam w Google

Każdy zna Quality Score dostępny dla poszczególnych słów kluczowych na koncie Google Ads – jest to widoczny Quality Score na poziomie słowa kluczowego. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że w grę wchodzi więcej niż na pierwszy rzut oka. W większości przypadków nie można rozwiązać problemu z wynikiem jakości, mając do dyspozycji tylko kontrolę jakości na poziomie słów kluczowych dostępną w interfejsie Google Ads. Jest więcej do zbadania i może wymagać trochę kopania z twojej strony, aby rozwiązać ogólny problem. Ten przewodnik pomoże Ci zrozumieć różne typy wyniku jakości Google, ich znaczenie, błędne wyobrażenia na temat Quality Score, a także dostarczy Ci listę kontrolną działań, które możesz podjąć, aby podnieść Quality Score.

Rodzaje Quality Score

Quality Score na poziomie konta jest wynikiem historycznej skuteczności wszystkich słów kluczowych i reklam na koncie. Google nie potwierdza istnienia tego Quality Score, ale ogólnie przyjmuje się, że istnieją różne poziomy Quality Score inne niż widoczny Quality Score na poziomie słowa kluczowego.

Jeśli masz na koncie dużą liczbę słów kluczowych o niskim QS i reklam o niskim współczynniku klikalności (CTR) o niskiej historycznej skuteczności, spowodują one obniżenie całkowitego Quality Score konta i utrudnią wprowadzenie dodatkowych słów kluczowych, ponieważ zaczniemy od ogólnie niższych Quality Score.

Quality Score na poziomie konta to także miejsce, w którym możemy omawiać faworyzowanie przez Google starszych kont w porównaniu z nowymi. Konto o długiej historii i dobrych wynikach będzie działać lepiej niż nowe. Poprawa na słabym koncie może potrwać kilka miesięcy po włożeniu starań w celu poprawienia Quality Score, a rozpoczęcie od nowa z zupełnie nowym kontem może być kuszące. Jednak zaczynanie od nowa jest sprzeczne z zasadami Google Ads, więc musisz „zacząć od nowa” na istniejącym koncie, zmieniając strukturę i przestrzegając wskazówek dotyczących trafności słów kluczowych, reklam i stron docelowych.

Większość ludzi ma różne opinie na temat sposobu postępowania ze słowami kluczowymi o niskim Quality Score. Niektórzy powiedzą, że powinieneś je usunąć, gdy tylko będzie oczywiste, że nie będą działać dobrze, a inni są zdania, że powinieneś je po prostu wstrzymać. Każda opcja jest prawdopodobna w przypadku słów kluczowych o niskiej jakości, ponieważ przestaną one gromadzić dane i ostatecznie będą odgrywać mniej istotną rolę w wyniku na poziomie konta, gdy je wstrzymasz lub usuniesz. Zanim jednak podejmiesz decyzję o usunięciu, musisz zastanowić się, ile wyszukiwań i zwrotów wygenerowały dla Ciebie te słowa kluczowe. Gdy usuniesz słowa kluczowe ze swojego konta, system będzie miał problemy z ich ponownym włączeniem, ponieważ Google zobaczy je jako duplikaty. Dlatego zanim podejmiesz decyzję o usunięciu czegoś, upewnij się, że jest to coś, na utratę czego naprawdę możesz sobie pozwolić, aby uniknąć kłopotów.

Reklamy PPC i wskaźnik Quality Score

Quality Score na poziomie grupy reklam pozwala określić, nad którymi obszarami należy popracować w ramach kampanii. Na przykład, jeśli masz niski QS słowa kluczowego w jednej grupie reklam, ale ogólna średnia wynosi 7, w porównaniu z grupą reklam ze średnią 4, masz jasny obraz tego, na czym musisz się najpierw skupić. Praca w pierwszej kolejności nad najniższymi średnimi obszarami QS pomaga osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji.

Należy poszukać sposobów na zmianę struktury kampanii i grup reklam oraz edytować reklamy o niskim CTR, aby poprawić QS grupy reklam. Restrukturyzacja grup reklam to dobry sposób na poprawę struktury konta. Widoczna historia jest usuwana, gdy przenosisz różne rzeczy, ale historia obliczania Quality Score jest zachowywana.

Uwaga: Quality Score grupy reklam nie jest widoczny na koncie na karcie „Grupy reklam”, lecz jest średnią wyników jakości słów kluczowych w tej konkretnej grupie reklam.