Czego unikać w marketingu social mediów?

Takie platformy jak Instagram, facebook, czy też tiktok są przyszłością, nie tylko w rozrywce, ale przede wszystkim w biznesie.
Zatem umiejętność dobrego marketingu to podstawa, jednak istnieją błędy w zarządzaniu marketingiem w mediach społecznościowych, jednak jakie to błędy?

Pierwszym i kluczowym jest na pewno brak autorytetu, dlaczego?

Ponieważ nie możemy skutecznie i progresywnie działać nie mając autorytetu i poparcia wśród odbiorców.
Powinniśmy dostarczać wartościowy conent, budować zaufanie wśród ludzi którzy nas obserwują.
Ciekawym sposobem budowania zaufania jest dzielenie się własnymi historiami na story.
Dawać konkretne rady, czy też wskazówki, które faktycznie pomogą rozwiązać jakiś problem.
Relacje to klucz w skutecznym marketingu.
Warto też czasem zapytać w wiadomości prywatnej o samopoczucie kogoś, jest to drobiazg, który potrafi czasem poprawić komuś humor.

Inną ważną rzeczą w skutecznym marketingu oprócz relacji, jest oczywiście promowanie rzeczy które faktycznie działają, przykładowo kiedy ktoś chce z nami nawiązać współpracę która polega na sprzedawaniu produktów czy też usług, naszym zadaniem jest przetestowanie tego, czy dany produkt czy też usługa faktycznie działa.
Na Youtube, czy też wyżej wymienionym Instagramie, możemy zobaczyć scamerskie akcje, przez które odbiorcy jakiegoś influencera tracą pieniądze.
Dlatego jeżeli chcemy prowadzić skuteczny marketing na Instagramie, musimy pokazać, że jesteśmy godni zaufania.
Nawet jeśli wpadniemy w taką nieuczciwą współpracę z niewiedzy, powinniśmy poinformować naszych użytkowników o zaistniałej sytuacji i wytłumaczyć możliwie jak najdokładniej o co chodzi i szczerze przeprosić, oraz warto spróbować się zrekompensować.

Kiedy posiadamy autorytet, oraz jesteśmy w 100% pewni tego co oferujemy naszym klientom, możemy spokojnie skupić się na rozwijaniu tych dwóch rzeczy, jak to zrobić?
Autorytet możemy rozwijać dzięki jeszcze większej i częstszej interakcji z odbiorcami, możemy popisać z nimi na jakiś konkretny temat, lub bez powodu zapytać jak mija dzień, takie drobne szczegóły również pomagają w naszej całej działalności.
Warto robić transmisje na żywo na naszych social mediach, na których możemy kogoś dodać, bądź omówić jakiś temat, czy wydarzenie i dać swoją szczerą opinię, wtedy pokażemy, że MAMY WŁASNE ZDANIE i zyskamy w oczach jeszcze więcej.
Za pomocą transmisji możemy kogoś nakłonić do zakupu czegoś, bądź nawiązać współpracę z kimś.
A żeby jeszcze bardziej się rozwijać warto nawiązywać jeszcze ciekawsze współprace marketingowe, oraz organizować konkursy, czy też eventy, dzięki którym możemy na żywo poznać naszych odbiorców.